Алианц Банк България АД е администратор на лични данни съгласно българскотo законодателство. С настоящата Политиката за поверителност и защита на личните данни Алианц Банк България АД (Банката) отчита неприкосновеността на личността и полага усилия за защита срещу неправомерно обработване на личните данни на физическите лица. В съответствие със законодателството и добрите практики, Банката прилага технически и организационни мерки за защита на личните данни на физическите лица. С настоящата Политиката за поверителност и защита на личните данни цели да информира физическите лица за целите на обработване на личните данни, получателите или категориите получатели, на които могат да бъдат разкрити данните, задължителния или доброволния характер на предоставяне на данни, както и последиците от отказ за предоставянето им, информация за правата на физическите лица.

Съгласно Регламент (ЕС) № 2016/679 и действащото българско законодателствo Банката има право да използва лична информация при наличие на едно или няколко от изброените по-долу правни основания:

  •  По силата на закон;
  • При встъпване и/или при изпълнение на сключен с Вас договор;
  • Когато имаме легитимен интерес;
  • Когато предоставите съгласие си.

Ние използваме предоставените ни от Вас лични данни, за да обработим Вашите искания за продукти и услуги, предлагани от Банката, както и да подпомогнем тяхното администриране, да осигурим възможно най-доброто обслужване, да предотвратим неоторизиран достъп до Вашите сметки и да изпълним нашите законови и регулаторни задължения.

Виж повече

Цел на обработването Основание за обработване на данните Необходимост от изрично съгласие
1. За сключване на договор за предоставяне на заявения банков продукт или услуга. За сключване на договор, по който субектът на данните е страна Не
2. За изпълнението на договор. За изпълнение на договор, по който субектът на данните е страна Не
3. За спазване на нормативно-установени задължения, приложими спрямо Банката (например за целите на контрол от страна на БНБ, КФН, данъчни органи, одитори и др.) За спазването на законово задължение на администратора Не


4. За реализация на законните права и интереси на Банката във връзка с конкретната сделка / нареждане, например:

- Идентифицирането Ви като клиент (съгласно изискванията на Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП), Закон за мерките срещу финансирането на тероризма (ЗМФТ), Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) / Common Reporting Standard (CRS) и др.);

- Предотвратяване на измами или други недобросъвестни действия, засягащи репутацията ни като дружество от групата на Allianz SE.

- За администриране процеса по събиране на вземания.

За спазването на законово задължение на администратора Не
5. За да ви информираме (лично или чрез трети страни) за продуктите и услугите, които смятаме, че може да ви заинтересуват в съответствие с вашите маркетингови предпочитания. Изрично съгласие

Да.

В случай, че сте дали съгласие, Вие имате право да възразите срещу този вид обработка и да оттеглите съгласието си във всеки последващ момент.

6. За проучвания от типа „Оценка на удовлетвореността
За защита на законните интереси на администратора Не

Ние ще събираме и обработваме следните видове лични данни, отнасящи се до Вас:

1. За да Ви предложим стандартни продукти и услуги, сходни или свързани с ползваните от Вас:

  • три имена;
  • телефонен номер;
  • имейл адрес;
  • постоянен адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава);
  • настоящ адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава);
  • информация за ползвани от Вас продукти

2. Банката може да обработва някои или всички от посочените по-долу категории данни за постигане на описаните по-долу цели, единствено когато разполага с основание за това.

а) за да Ви идентифицира:

  • три имена;
  • място на раждане/държава;
  • дата на раждане;
  • националност (гражданство);
  • категория на управление (шофьорска книжка);
  • постоянен адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава)
  • настоящ адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава);
  • данни от лична карта;
  • клиентски номер;
  • номер от национална регистрация/ЕГН;
  • данъчен номер;
  • месторабота;
  • Вашата квалификация, занятие и професионален опит, както и източник на доходи;
  • рисков профил;
  • Вашето семейно положение.

б) за да се свържем с Вас:

  • телефонен номер;
  • имейл адрес;
  • постоянен адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава);
  • настоящ адрес (улица, номер, пощенски код, град, държава)

в) за да Ви предостави правилна консултация и услуги:

  • Вашите продукти, номера на сметки, Вашите финансови продукти (плащания, кредити, застраховка, спестявания, инвестиции);
  • движение и салдо по Вашите сметки – този тип данни ще бъдат обработвани, съгласно изискванията и ограниченията на приложимото законодателство;
  • История на данните за Вашата финансова информация и консултация, която сме Ви давали в миналото;
  • Вашият клиентски профил, създаден въз основа на информация за платежни операции, транзакции по Ваши сметки, във Вашия инвестиционен портфейл, с Вашата карта, баланси и салда по сметки и др.) Банката може да анализира Вашето Политика за поверителност на Алианц Банк България АД 5/11 поведение и да идентифицира Вашите нужди. Банката може да използва този профил, за да анализира по-ефективно кои банкови и/или застрахователни продукти са най – подходящи за вас;
  • Вашето семейно положение, членове на Вашето домакинство;
  • Данни за Вашата кредитна задлъжнялост, събрани от информационните масиви на Централния кредитен регистър (ЦКР), както и данни за размера на осигурителния Ви доход, за осигурителя и друга информация за осигурителния Ви статус, получени от Националния осигурителен институт (НОИ). Данните са необходими на Банката, за да прецени кредитоспособността Ви, за да Ви бъдат предлагани подходящи банкови продукти и услуги;
  • Данни за Вашето здравословно състояние – в случаите, когато Банката действа като застрахователен посредник при сключване на застрахователни договори към Вашите кредити и/или има качеството на ползващо лице по такива договори;
  • Вашата квалификация, знания и професионален опит;
  • Обратна връзка, коментари и предложения, предходни оплаквания. Те определено могат да помогнат на банката да Ви предложи по-добро обслужване в бъдеще.

3. Публични данни и данни, придобити чрез трети лица

Банката понякога обработва публична информация, като например:

1. Информация, която трябва да бъде оповестена в публична база данни, като

например, ако сте назначени за директор на компания или пълномощник, или ако сте

собственик на дружество;

2. Банката може също да получава Ваши лични данни от трети лица:

  • от членове на Вашето семейство;
  • от кредитни посредници за изготвяне на предложение за кредит от свързани с Вас лица съгласно § 1, т. 4 и т. 5 от Допълнителните разпоредби нa Закона за Кредитните институции лица;
  • от кредитоискатели, когато ипотекарните длъжници не сключват договор за кредит, а данните им са необходими за изготвяне на ипотечните договори;
  • от администратори на Банката във връзка с деклариране на конфликт на интереси съгласно чл. 51 от Закона за кредитните институции;
  • както и от официални публични регистри, които носят отговорност за съхранението на тази информация по законен ред или да ги закупи от фирми, които носят отговорност за законното събиране на лични данни. Такива публични данни могат да бъдат обработвани за целите, изброени в този документ, за да се провери точността на информацията в базата данни на Банката.

Такива публични данни могат да бъдат обработвани за целите, изброени в този документ, за да се провери точността на информацията в базата данни на Банката.

Банката може да записва и прослушва разговорите с Вас. Подобни действия се налагат с оглед обезпечаване сигурността на процесите и като доказателство за дадени от Вас указания, във връзка с обучение на персонала, както и за подобряване на качеството на продуктите и услугите. Записите на телефонните разговори се съхраняват, докато съществува потенциална възможност от възникване на проблеми за доказване на дадени от клиента инструкции.
„Алианц Банк България“ АД обработва Вашите лични данни съгласно сроковете, установени в действащото в страната законодателство и от регулаторните надзорни органи. След изтичане на законово/регулаторно установените срокове, „Алианц Банк България“ АД ще изтрие Вашите лични данни. Лични данни, за които липсва изрично законово/надзорно задължение за съхранение, ще бъдат изтривани след постигане на целите, за които личните данни са събрани и се обработват.

„Алианц Банк България“ АД използва СОТ и камери за видеонаблюдение, на основание Наредба 8121з-444 на МВР и БНБ за организацията и контрола по обезпечаването на сигурността на банките и финансовите институции и Закона за частната охранителна дейност, в и извън помещенията ѝ. Банката спазва изцяло законоустановените изисквания за монтиране и ползване на камери за видеонаблюдение. Когато в офис на Банката има монтирани камери за видеонаблюдение, Вие сте уведомен чрез стикер, разположен на видимо място. Записите от видеокамерите в и извън офисите на Банката (посочени със стикер) се съхраняват за срок от един месец. Те могат да се съхраняват за по-дълго време в случаите, когато:

  • записите ще бъдат използвани като доказателство за конкретни взаимоотношения, за извършено престъпление или нередност;
  • записите ще бъдат използвани като доказателство за щета или за да се идентифицира престъпник, нарушител на обществения ред, свидетел или жертва; 

и могат да бъдат разкривани на: ДАНС, съд, прокуратура, следствие, МВР, както и в други, предвидени от закон, случаи.

Преди встъпване в клиентски отношения служителите на Банката предоставят на лицето, от което се събират лични данни, следната информация:

1. данните, които идентифицират Банката;

2. съответните категории лични данни;

2. целите на обработването на личните данни;

3. основанието за обработване на личните данни – законово, договорно, съгласие;

4. получателите или категориите получатели, на които могат да бъдат разкрити лични

данни;

5. предвиденият срок, за който ще се съхраняват личните данни;

6. данните за задължителния или доброволния характер на предоставяне на данните и

последиците от отказ за предоставянето им;

7. информацията за правата на физическите лица.

При встъпване в правоотношение с Банката всеки клиент е запознат, че обработването на личните му данни е необходимо за изпълнение на задължения на Банката за действия, предхождащи сключването на договор и предприети по негово искане, както и по договор, по който клиентът е страна. 

В контекста на търговските взаимоотношения с банката трябва да предоставите лични данни, които са необходими за установяване и поддържане на съответните бизнес отношения, както и данни, които банката трябва да събере на базата на местното и европейското законодателство.

Можете да изберете да не давате или да споделяте с нас лична информация.

Моля, имайте предвид, че ако не ни предоставите необходимите данни, няма да можем да започнем или да продължим нашите бизнес взаимоотношения с Вас като физическо лице, или с Вас като упълномощен представител или бенефициент на юридическо лице.

В този случай Банката е длъжна да откаже извършването на операцията или сделката или установяването на отношения (включително откриване на сметка). В случай на вече установени отношения Банката е длъжна да ги прекрати.

Личните данни, които събираме в процеса на подбор, се използват само и единствено за идентификация на кандидатите с най-близък профил до изискванията за конкретната позиция. След приключване на подбора, предоставената информация се пази в срок до 6 месеца и се унищожава. 

Личните данни, които обработваме за целите на подбора, са име, предишен професионален опит, информация за образование и придобити квалификации, както и друга информация, която е релевантна в конкретния случай и е свързана с кандидатстването за работа.

Банката може да предоставя обработваните от нея лични данни в качеството й на администратор на трети лица при наличие на правно основание, като осигурява изискуемата степен на защита.

Вашите лични данни могат да бъдат разкрити на следните категории трети страни:

  • лица, имащи качеството на „обработващ лични данни“ при спазване на нормативните изисквания;
  • трети лица, институции или организации в случаите, когато разкриването е по силата на изрична нормативна разпоредба (например, без изброяването да е изчерпателно - БНБ, НАП, НОИ, КФН, НСИ, ДАНС, ЦКР, Централен депозитар, съд, прокуратура, следствие, МВР, независими одитори);
  • в случай на планирана и осъществена реорганизация, сливане, продажба, съвместно предприятие, възлагане, прехвърляне или друга форма на преобразуване или разпореждане с цялото или част от търговското предприятие на Банката, Политика за поверителност на Алианц Банк България АД 8/11 (включително във всяко производство по несъстоятелност или подобно производство) – на третото лице приобретател/правоприемник;
  • на други дружества от Алианц Груп;
  • На лица или институции, осъществяващи контролни функции върху дейността нa Банката, както и на съд, арбитраж, омбудсман, други правозащитни органи - в случай, че подадете жалба или иск относно продукта или услугата, които Ви предоставяме.

Сайтът на „Алианц Банк България“АД използва „бисквитки”.

“Бисквитката” (cookie) е малък текстов файл, който нашият уеб сървър изпраща до папката за бисквитки на Вашия компютър. Основната функция на „бисквитката“ е да позволи на нашия уебсървър да разпознава частично настройки на Вашата операционна система и Интернет Браузър с цел подобряване и оптимизация на работата на нашият уебсайт. Друга важна цел на „бисквитката“ е да даде обратна информация за ефективността на сайта ни и да събере статистически данни, чрез които ние можем да подберем и подобрим услугите, които предлагаме.

Някои „бисквитки“ са важни за функционирането на сайта и се активират автоматично при посещение от потребителите.

Можете да оттеглите вашето съгласие за използването на определени бисквитки по всяко време, като използвате инструмента, предвиден за управление на бисквитките, на нашият сайт: https://www.allianz.bg/. Пълна информация за Политиката за бисквитки, можете да намерите на адрес: https://www.allianz.bg/bg_BG/individuals/cookiespolicy.html.

Изпращане на данни извън Европейската икономическа общност и Европейския съюз 

Вашата информация и информация на физически лица, свързани с Вашия бизнес, могат да бъдат прехвърляни и съхранявани на места извън Европейската икономическа общност (ЕИО), включително държави, които е възможно да имат по-ниско ниво на защита на личната информация. В този случай, ние се уверяваме, че дружеството, към което прехвърляме данните, има подходящо ниво на защита и че прехвърлянето е законно. Подобен пренос на информация използваме, за да изпълним договора си с Вас, да изпълним законово задължение и за да отговорим на Вашите или нашите легитимни интереси.

Можем да прехвърлим или да позволим прехвърлянето на информация за Вас и ползваните от Вас продукти и услуги при нас до нашите доставчици на услуги и членове на Алианц Груп извън Европейската икономическа общност (ЕИО), но само при използване на Задължителните корпоративно правила на Алианц.

1. Право на достъп

Всяко физическо лице има право на достъп до отнасящи се за него лични данни. При упражняване на правото си на достъп физическото лице има право по всяко време да поиска от администратора на лични данни:

  • потвърждение за това, дали отнасящи се до него данни се обработват, информация за целите на това обработване, за категориите данни и за получателите или категориите получатели, на които данните се разкриват;
  • съобщение до него в разбираема форма, съдържащо личните му данни, които се обработват, както и всяка налична информация за техния източник;
  • информация за логиката на всяко автоматизирано обработване на лични данни, отнасящи се до него, в случаите на автоматизирани решения.

2. Право на коригиране на Вашите лични данни, когато са некоректни или непълни.

3. Право на заличаване/изтриване на Вашите данни – когато вече не са необходими или ако законните/договорните срокове за тяхното съхранение и обработка са изтекли. Банката не е необходимо да изтрие личните данни , ако обработването е необходимо за:

  • упражняване на правото на свобода на изразяване и информация;
  • за изпълнение на правно задължение или на задача от обществен интерес или упражняване на публична власт;
  • за целите на общественото здраве;
  • архивиране за целите на обществен интерес, научни или исторически изследователски цели или за статистически цели; или установяването, упражняването или защитата на правни претенции.

4. Право на ограничаването на обработката на лични данни, когато:

  • Изисквате съхраняването на данните, за да установите, упражните или защитите правните си претенции;
  • Оспорвате точността на личните Ви данни – за срок, който позволява на Банката да провери точността на личните данни;
  • Обработката им е незаконна и се противопоставяте на заличаване на личните данни и вместо това поиска ограничаване на използването им; или
  • Възразявате срещу обработването на личните Ви данни до проверка дали законните основания на банката имат предимство пред Вашите;

Администраторът съобщава за всяко извършено коригиране, изтриване или ограничаване на обработване на всеки получател, на когото личните данни са били разкрити, освен ако това е невъзможно или изисква несъразмерно големи усилия.

5. Право на възражение

5.1. Физическите лица имат право да възразят по всяко време на обработката на лични данни, което се основава на законни интереси или които са необходими за изпълнение на задача в обществен интерес или при упражняване на официални правомощия, предоставени на администратора на лични данни.

5.2. Физическите лица могат да възразят срещу обработването за целите на профилиране или директен маркетинг. Където е нaправено такова възражение, личните данни не могат повече да се обработват за подобни цели.

5.3. Физическото лице има право да не бъде обект на решение, основаващо се единствено на автоматизирано обработване, включващо профилиране (за целите на директния маркетинг, оценка на кредитоспособността, подбор на персонал), което поражда правни последствия за субекта на данните или по подобен начин го засяга в значителна степен.

5.4. Не се прилага , ако решението:

а) е необходимо за сключването или изпълнението на договор между физическото лице и администратора;

б) е разрешено от правото на Съюза или правото на държава членка, което се прилага спрямо администратора, и в което се предвиждат също подходящи мерки за защита на правата и свободите, и легитимните интереси на субекта на данните – Това включва национално законодателство за измами и целите за мониторинг и превенция на данъчните измами, провеждани в съответствие с официални надзорни органи

или

в) се основава на изричното съгласие на физическото лице – изрично да е посочено автоматизираното вземане на решения.

6. Право на преносимост на данни

Физическото лице има право да получи личните данни, които го засягат и които той е предоставил на администратора, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат и има правото да прехвърли тези данни на друг администратор без възпрепятстване от администратора, на когото личните данни са предоставени, когато обработването е основано на съгласие или на договорно задължение и обработването се извършва по автоматизиран начин.

Когато упражнява правото си на преносимост на данните, физическото лице има право да получи и пряко прехвърляне на личните данни от един администратор към друг, когато това е технически осъществимо.

7. Право да се оттегли съгласието по всяко време, когато данните се обработват на основание на съгласие на физическото лице

8. Право да се подаде жалба

Физическото лице има право да подаде жалба до Банката, до Allianz SE и/или до Комисия за защита на личните данни.

Упражняването на тези права се осъществява чрез писмено заявление , което съдържа:

1. име, адрес и други данни за идентифициране на съответното физическо лице;

2. описание на искането;

3. предпочитана форма за предоставяне на информацията - Физическото лице може да поиска копие от обработваните лични данни на предпочитан носител или предоставяне по електронен път, освен в случаите, когато това е забранено от закон;

4. подпис, дата на подаване на заявлението и адрес за кореспонденция.

Заявлението може да бъде отправено и по електронен път при условията на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закона за електронното управление и Закона за електронната идентификация.

При подаване на заявление от упълномощено лице към заявлението се прилага и нотариално завереното пълномощно.

В случай на смърт на физическото лице, правата му се упражняват от неговите наследници, като към заявлението се прилага удостоверение за наследници.

Заявлението се разглежда в срок от 1 (един) месец от неговото подаване.

При необходимост от допълнителна информация относно идентифициране на лицето или искането, срокът започва да тече от деня, когато е получената необходимата информация.

Срокът може да бъде удължен до два месеца, когато обективно се изисква по-дълъг срок за събирането на всички искани данни и това сериозно затруднява дейността на администратора.

Подаването на заявление е безплатно.

Данни за контакт

1407, гр. София, ул. „Сребърна“ № 16

Длъжностно лице по защита на данните: data.privacy@allianz.bg

Тази политика е в сила от 26.04.2023 г.