Често задавани въпроси

Тук ще намерите отговори на често задавани въпроси, свързани с нашите продукти и услуги

Изберете най-удобния начин за плащане на застрахователната премия или отделна вноска от нея: 

  • Сигурно и лесно на нашия сайт;
  • Банков превод по сметката, записана  във Вашия застрахователен договор, а като в основание въведете номера на полицата; 
  • Онлайн чрез Epay; 
  • В нашите офиси, или 
  • В клоновете на EasyPay.
Ако сте оставили мобилен телефонен номер или имейл, ще получите напомнящо SMS/имейл съобщение до 7 дни след датата, на която дължите Вашата вноска. В случай, че не платите в срок, Застраховката ще бъде прекратена съгласно договорените условия в полицата.
Свържете се с нас и ние ще Ви насочим към най-подходящия начин в зависимост от вида на събитието.  

Уведомете компетентните органи,включително позвънете на номера за спешни повиквания 112) и нас за настъпилото застрахователно събитие. 

Изберете най-удобния за Вас начин, за да ни уведомите и предявите Вашата претенция:

За да обработим Вашата претенция е необходимо да ни предоставите  съответните доказателства по т. 2.5.2. от Наръчника в зависимост от застрахователното събитие, Наръчникът е наличен тук, както и на Вашия имейл, изпратен в деня на сключване на застраховката

На телефон 0700 13 014 може да се свържете с денонощния Автоасистанс център в случай на нужда от услуги и помощ при авария на МПС. 

Запознайте се със стъпките по процеса за обработване на претенция тук.

Свържете се с нас и ние ще Ви насочим към най-подходящия начин в зависимост от вида на събитието.

Важно е веднага да уведомите полицията и да следвате техните инструкции. За целта може да се обадите на номера за спешни повиквания 112;

Свържете се с нас в срок до 25 часа по някои от следните начини:

При кражба или грабеж трябва задължително да посетите наш офис в рамките на 25 часа от узнаването за тяхното извършване.

При застрахователно събитие по Застраховка ГОА (Гражданска отговорност на автомобилистите) трябва да ни уведомите в срок до 7 работни дни.

В случай на кражба и грабеж на автомобила по застраховка Каско, срокът за уведомяване е 25 часа от узнаване за събитието, а в случай че срокът изтича в неработен ден - до края на първия работен ден, след изтичане на 25-часовия срок. Във всички останали случаи по Каско, както и по Злополука на местата и Правни разноски, трябва да ни уведомите за събитието до 5 работни дни.

Трябва да ни представите автомобила за оглед в срок до 5 работни дни от уведомяването за застрахователно събитие. Важно е да не отстранявате вредите преди да извършим оглед. 

В случай, че сте избрали да предявите Вашата претенция онлайн, процесът предоставя възможност да прикачите снимките към претенцията.

Ние сме длъжни да определим, изплатим или мотивирано да откажем плащане в срок не по-дълъг от 15 работни дни след получаване на всички необходими документи и доказателства по застрахователното събитие.
Ако автомобилът е включен в обхвата на Автоасистанс, се обадете на телефон 0700 13 014 (опция 2 от главното меню) и ще Ви дадем ясни и точни указания какво да направите, като ако е необходимо ще изпратим Пътна помощ, за да Ви окажат съдействие на място.

Вие трябва да носите сертификат Зелена карта, когато пътувате за: Република Албания; Босна и Херцеговина; Република Беларус*; Република Северна Македония; Ислямска република Иран; Черна Гора; Кралство Мароко; Руска федерация*; Република Молдова; Тунизийска република; Република Турция; Украйна; Република Азербайджан

* Покритието за Република Беларус и Руска Федерация е валидно до 31.05.2023г- включително.

Незабавно след като установите, че сте загубили, повредили или напълно унищожили своя сертификат Зелена карта, се свържете с нас, за да получите конкретни указания. Ние ще Ви издадем нова Зелена карта.
При прехвърляне на собствеността на автомобила трябва да вземете документите по Застраховката от предишния собственик. Вие и предишният собственик трябва в 7-дневен срок да ни уведомите писмено за прехвърлянето и да ни представите копие от договора.
Запознайте се с актуалната мрежа от официални и доверени сервизи, с които Алианц България има сключен договор на тук

Изберете най-удобния начин за плащане на застрахователната премия или отделна вноска от нея: 

  • Сигурно и лесно на нашия сайт, където ще видите и точната сума на премията;
  • Банков превод по сметката, записана  във Вашия застрахователен договор, а като в основание въведете номера на полицата; 
  • Онлайн чрез Epay; 
  • В нашите офиси, или 
  • В клоновете на EasyPay.

Срокът, в който трябва да ни уведомите, е 5 работни дни от узнаване на събитието.

При събитие по риск „Кражба“ – до 25 часа от узнаване на събитието.

При събитие по риск „Гражданска отговорност“ срокът е 7 работни дни.

Изберете най-удобния за Вас начин, за да ни уведомите и предявите Вашата претенция:

За да обработим Вашата претенция е необходимо да ни предоставите  съответните доказателства по т. 2.4.2. от Наръчника в зависимост от застрахователното събитие.

Наръчникът е наличен тук, както и на Вашия имейл, изпратен в деня на сключване на застраховката. Нашите колеги ще Ви уведомят какви документи са необходими за обработването на претенцията.

Запознайте се със стъпките по процеса за обработване на претенция тук.

Осигурява съдействие при възникване на ситуации, които засягат застрахованото имущество и изискват вземане на мерки. Предоставяните услуги са групирани в две групи:

  • Спешен домашен асистанс (напр. ремонт на повредени водопроводна или канализационна системи, ремонт при авария на електрическата инсталация, отключване на входната врата на имота при повреда на ключалката и др.) и
  • Домашен асистанс при повреда на домакински уреди. При необходимост е на разположение денонощен Асистанс център.

В случай на необходимост от ползването на услугата Домашен асистанс, се свържете с нашия денонощен център за обслужване на клиенти на  0700 13 014, като избере опция 2 от главното меню. Необходимо е да посочите номера на полицата на колегите на телефонната линия, който ще направят проверка и ще организират посещение от специалист в рамките на 2 часа.

След използването на услугата може да подадете и претенция, с която да бъдат покрити и други разходи, вследствие на застрахователното събитие.

Извършваме оглед в рамките на 5 работни дни от уведомяването за настъпилата вреда. Можете да изберете възможността за видео оглед, което ни помага да обработим Вашата претенция в по-кратки срокове. 
При заявяване на претенция по телефона имате възможност да изберете видео оглед вместо посещение от вещо лице. По този начин се спестява време за обработване на претенцията. Ще получите съобщение или имейл с има линк, който стартира процеса за видеооглед. 
Ние сме длъжни да определим, изплатим или мотивирано да откажем плащане в срок, не по-дълъг от 15 работни дни от получаването на всички необходими документи, свързани с установяване на събитието и размера на вредите.

Дигиталната платформа Алианц Здраве може да достъпите по следните начини:

  • чрез полученото съобщение при сключване на застраховката. Кликнете на изпратения линк и изберете бутон "Запази на начален екран". Съобщението е изпратено като SMS или Viber (вижте Бизнес кутията на Viber)
  • чрез получено съобщение при регистриране на претенция
  • чрез клиентския портал My Allianz, секция "Здравно застраховане", бутон "Моето здраве"
Детайлна информация за покритието по застраховката може да намерите в дигиталната платформа Алианц Здраве - секция Наръчник на ползите или на денонощния тел. 0700 13 014 #2.
Медицинската застраховка Алианц Здраве е групова и се сключва от Вашия работодател. В този случай е необходимо да отнесете своя въпрос към него.

Номера на претенцията може да откриете в бизнес чата (Business Inbox) на Viber, SMS или електронна поща или в дигиталната платформа My Allianz

За съдействие може да се свържете и с нашия Асистънс център. 

Спешно състояние е остро възникнала промяна в здравето на човека, която може да доведе до тежки функционални и морфологични увреждания на жизненоважни органи и системи.
Посетете лечебно заведение за спешна медицинска помощ или се обадете на тел. 112.

1. Посетете лечебно заведение за медицинска помощ, с което Алианц България има договор. Легитимирайте се на регистратурата с дигиталната карта Алианц Здраве.

2. В случай че лечебното заведение не е от партньорската мрежа на Алианц България, съберете необходимите медицински и финансови документи и регистрирайте своята претенция тук или в дигиталната платформа Алианц Здраве. Разходите се възстановяват при условията на Вашата застраховка.

3. При необходимост от съдействие, свържете с нас на тел. 0700 13014 #2.

Регистрирайте своята претенция тук или се свържете с Асистънс центъра за получаване на номер на претенция.

В неработно време, можете да посетите избрано лечебно заведение за спешна или неотложна медицинска помощ. Съберете всички медицински и финансови документи за ползваните здравни стоки и услуги. Разходите се възстановяват при условията на Вашата Застраховка.

Свържете се с нас на тел. 0700 13 014 и ще Ви насочим към подходящо лечебно заведение.

Вероятните причини при този случай са:

1. Възможно е да има самоучастие, което е договорено по застраховката. Самоучастие е сумата, с която застрахованото лице участва в покриване на разноските за всяка ползвана стока или услуга. Съгласно Общите условия самоучастието е в размер на 20% от стойността на закупените стоки или услуги. Например, ако фактурата е на стойност 100 лв., при самоучастие ние ще Ви възстановим 80 лв.

2. В случаите на частичен отказ, запознайте се с основанията в писменото уведомление, което сме Ви изпратили.

При необходимост от допълнителни пояснения, свържете с Асистънс центъра.

От лечебното заведение се очаква да Ви предложат друг удобен за Вас час.

За удобство и по-висока сигурност прикачените документи по всички претенции може да откриете в клиентския портал My Allianz - секция "Здравно застраховане" - меню "Моите претенции".

След качване на документите по претенцията, те се визуализират в дигиталната платформа в рамките на 1 час.

Статусът на Вашите претенции можеш да проследявате в дигиталната платформа Алианц Здраве, меню "Претенции", както и в клиентския портал My Allianz - секция "Здравно застраховане" - меню "Моите претенции".
В случай че не можете да се свържете с нашия Асистънс център, поради заета линия, ние ще върнем обаждане до 30 минути.
Регистрирането на претенция е задължително условие за ползването на здравни стоки и услуги при опцията Възстановяване на разходи.

1. Регистрирайте претенция в дигиталната платформа Алианц Здраве или тук.

2. Прикачете необходимите документи в платформата.

3. Изберете опцията "Съгласуване на високоспециализирани изследвания".

4. В рамките на 4 работни часа ще Ви върнем обратна връзка.

При необходимост от съдействие, свържете се с нашия Асистанс център 0700 13 014 #2.

За да повишим сигурността на нашите клиентки, клиентският портал My Allianz се достъпва с помощта на мобилното приложение Евростръст. 
Евротръст е мобилно приложение, чрез което се предоставят облачно базирани удостоверителни услуги по издаване на квалифицирани електронни подписи. Използва се и за отдалечено идентифициране на потребители. За повече информация вижте тук.
Идентификация в порталите My Allianz и Моята пенсия за потребители с ЕГН се извършва чрез Евротръст. За да използвате услугите на порталите е необходимо да инсталирате приложението на Евротръст на Вашето мобилно устройство и да се регистрирате в него като посочите ПИН код и сканирате личната си карта (от двете страни) и лицето. Регистрацията в Евротръст е безплатна за всички клиенти на Алианц България.
Порталите My Allianz и Моята пенсия можете да използвате само с идентификация чрез Евротръст.

Възможна причина е да не сте завършили регистрацията си в Евротръст, като не сте потвърдили въведените данни. За целта въведете шестцифрения код, който сте получили по имейл/телефон. Ако сте пропуснали тази стъпка по време на регистрацията си, влезете в меню „Настройки“, където са маркирани липсващите потвърждения.

Неуспешната регистрация в Евротръст може да се дължи и на други фактори – напр. изтекъл документ за самоличност, несъответствие между снимките от документа за самоличност и тази, която сега сте направили (селфи) и др.

Обръщаме внимание, че достъп до порталите на Алианц България се получава само след напълно завършена регистрация в приложението Евротръст.

Грешката може да се дължи или на незавършена регистрация в Евротръст или на изтекла валидност на личен документ и неактуализирани данни в приложението Евротръст. Моля, проверете дали сте актуализирали личните си данни в приложението на Евротръст (напр. промяна в личен документ).

Създаване на профил с потребителско име и парола е необходимо само за клиенти, които са чуждестранни лица.

За да влезете в своя клиентски профил в порталите My Allianz и Моята Пенсия, ако разполагате с ЕГН, е необходимо да въведете: ЕГН или мобилен телефон или имейл адрес. След това трябва да потвърдите заявката за влизане през приложението Евротръст.

Процесът по регистрация на чуждестранните лица преминава през два етапа. Като първа стъпка е необходимо да се регистрирате и направите настройка на телефона за двуфакторна автентикация (2FA). На втора стъпка при вход в порталите се изисква идентификация с оператор.  
В този случай регистрацията в портала не е завършена. Моля, проверете електронната си поща за имейл от Алианц, съдържащ инструкции за верификация на Вашата регистрация. Проверете в папка СПАМ (Junk или Other). Ако все още имате затруднение, моля, свържете се с нас на +359 700 13 014 или електронна поща [email protected].
При натискане на бутон „Забравена парола“ ще можете да въведете регистрирания от вас имейл адрес и да получите имейл с насоки за рестартиране на паролата. 
При затваряне на браузъра, изтекла сесия или прекъсване на връзката с браузъра е необходимо отново да стартирате процес по подаване на документите за подпис през портала на Алианц.

За да достъпите документите е необходимо да разрешите изскачащите прозорци на своя браузър за порталите на Алианц:

  • Google Chrome: Настройки > Допълнителни настройки > Настройки за съдържание. От там разрешете „Изскачащи прозорци и препратки“
  • Mozilla Firefox: Настройки > Защита и поверителност на сигурността > Позволения > Изключване на блокирането на прозорци
  • Microsoft Edge – Настройки > Бисквитки и позволения > В раздела Изскачащи прозорци и реклами“ изберете „Разрешено“
За детайлна информация, моля, натиснете бутон „Детайли на застрахователния продукт“, отидете на секция „Документи“ и кликнете на бутон „Свали“ до Инфо по полица. Информацията се отваря в нов прозорец на Вашия браузър.  
Нашият екип от професионалисти е на разположение!